piątek, 25 kwietnia 2008

Kagan nie rozumie historii Ameryki? cd.

Moje wpisy z samego założenia mają być luźnymi rozważaniami, a nie kompletnymi artykułami, więc uprzedzam w ten sposób ewentualną krytykę zdecydowanie niepełnego ujęcia tematu...
Wiele więcej na ten temat refleksji chwilowo nie mam... Mam natomiast przekonanie, że Kagan robi coś obrzydliwego. To zresztą wiele mówi o naturze neokonserwatyzmu. Kagan dowodzi najdzikszych lewackich tez o amerykańskim imperializmie, ale zamiast robić z tego zarzut to jeszcze jest zadowolony. Niech lepiej przeciwnicy niszczenia autorytetów odwalą się od lustracji i zainteresują neokonserwatyzmem... Mam nadzieję, że nigdy nie stanie się to powszechnie uznawaną wersją historii Stanów Zjednoczonych.
Wspominałem Teddyego Roosevelta, co do niego to polecam wykład z Mises Institute Teddy Roosevelt and the Origins of the Modern Welfare-Warfare State http://www.mises.org/Controls/Media/MediaPlayer.aspx?Id=2172 (download http://www.mises.org/mp3/Pres/Pres9.mp3).

Brak komentarzy: